Reputation Management

Niemiecki autobus miejski na wodór

Niemiecki autobus miejski na wodór

Przy wsparciu finansowym rządu federalnego Niemiec ELO Mobility, Instytut Fraunhofera i HyMove połączyły siły w projekcie Go4City, aby opracować nowy autobus z ogniwem paliwowym o zoptymalizowanym zużyciu wodoru.

Projekt stawia wysoką poprzeczkę: to, że emisje z pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi są wolne od gazów cieplarnianych, nie oznacza, że nie powinno się kwestionować efektywności energetycznej nowej generacji pojazdów. Cele projektu są jasne: wdrożenie adaptowalnej strategii działania dla ogniw paliwowych o niskim zużyciu wraz ze stworzeniem inteligentnego systemu operacyjnego dystrybucji energii.

 

Berlińska firma ELO Mobility, HyMove (który obsługuje autobusy wodorowe w Holandii) i Instytut Fraunhofera (zaplecze eksperckie w zakresie systemów transportowych i infrastruktury) połączyły siły, aby zbudować nowy typ autobusu wodorowego.

Oprócz wpływu na środowisko związanego ze zmniejszonym zużyciem i dłuższą żywotnością baterii, nowy pojazd powinien oferować lepszy zasięg i znacznie niższe koszty eksploatacji. W tym aspekcie partnerzy liczą zwłaszcza na innowację związaną z zastosowaniem wymiennych i nadających się do recyklingu ogniw paliwowych. Ponadto ELO Mobility planuje zebrać dane wykorzystując czujniki w dwóch dostarczonych typach autobusów (przegubowych 12 metrów i 18 metrów), aby zoptymalizować działanie każdego autobusu i całej floty.

Niemcy umacniają tym samym swoją pozycję w międzynarodowym wyścigu o technologie wodorowe. Pierwsze prototypy mają zostać wyprodukowane na początku 2022 roku.