Reputation Management

USA: rewolucyjna technologia wodorowa dla statków powietrznych

USA: rewolucyjna technologia wodorowa dla statków powietrznych

Nagrodzony przez NASA system wodorowych ogniw paliwowych z turbodoładowaniem chłodzonym powietrzem skróci o lata komercyjne terminy dostaw samolotów wodorowych i odblokuje wschodzący rynek lotnictwa wodorowego. Kalifornijska firma HyPoint specjalizująca się w ogniwach paliwowych chce być gotowa do wdrożenia nowej technologii w 2022 roku.  

Firma twierdzi, że jej technologia zapewnia bezprecedensowe połączenie mocy właściwej oraz gęstości energii i przeszła już kluczowe testy.

Według HyPoint, rozwój lotnictwa bezemisyjnego jest utrudniony ze względu na ograniczenia związane z gęstością energii akumulatorów litowo-jonowych oraz ograniczenia mocy właściwej wodorowych ogniw paliwowych. Firma twierdzi, że testy wykazały, iż jej system wodorowych ogniw paliwowych z turbodoładowaniem chłodzonym powietrzem będzie w stanie osiągnąć do 2000 W/kg mocy, co stanowi trzykrotność wartości osiąganych w tradycyjnych systemach wodorowych ogniw paliwowych. Nowa technologia zapewni też gęstość energii do 1500 W-h/kg, zwiększając znacznie zasięg maszyn. Rewolucyjne podejście HyPoint wykorzystuje sprężone powietrze zarówno do chłodzenia jak i dostarczania tlenu do wysokotemperaturowego (HTPEM) systemu ogniw paliwowych który jest trzy razy lżejszy niż porównywalne, chłodzone cieczą niskotemperaturowe systemy ogniw paliwowych (LTPEM).

HyPoint rozpocznie teraz współpracę z Narodowym Laboratorium Energii Odnawialnej (NREL) Departamentu Energii Stanów Zjednoczonych w celu dalszego testowania i walidacji technologii wodorowych ogniw paliwowych.  HyPoint uważa, że może przynieść producentom samolotów nawet 50% redukcję kosztów i umożliwić im produkcję opłacalnych, bezemisyjnych statków powietrznych.